#OPER8IT2024
Liderzy i specjaliści branży IT Operations spotkają się w Gdyni #OPER8IT2024
Przedstawiciele Gdyńskiej Rady Turystycznej podczas prezentacji kampanii "Odkryj w Gdyni". Fot. Zygmunt Gołąb
Jednym z takich szczególnie zaskakujących jest np. wymiar pradziejowy, czyli poznawanie archeologii, kompletnie nie kojarzącej się z tak młodym miastem jak Gdynia.
- Ale mamy również jak zwykle szeroką ofertę dla tych, którzy wolą rzeczy bardziej współczesne, na czele ze sztandarowymi spacerami na wodzie, czyli ofertą patrzenia na miasto od strony wody, z pokładu – jeśli można tak powiedzieć – SUP-a. Mam nadzieje, że wszyscy będą zadowoleni: zarówno turyści, którym dajemy unikalną i bardzo ciekawą ofertę, jak i branża turystyczna, na której dobrobycie bardzo nam zależy, bo przecież turystyka to istotna część gospodarki Gdyni – podkreśla Katarzyna Gruszecka-Spychała.
O atrakcjach Gdyni, przyciągających turystów z całej Polski, wspomina Aneta Stępkowska, dyrektorka Courtyard By Marriott Gdynia Waterfront.
- Na pewno wielki wpływ na pobyty i na to, że mamy więcej gości, mają wydarzenia w Gdyni: Iron Man, festiwal Opener, festiwal filmowy – wymienia Aneta Stępkowska. - Gdynia ciągle plasuje się wśród miast, gdzie się najlepiej w Polsce żyje i myślę, że to jest największy atut: ten spokój i cisza, gdzie można przyjechać i bez tłumu wspaniale spędzić czas, nie tylko weekend, ale i w ciągu tygodnia – podkreśliła dyrektorka Courtyard By Marriott Gdynia Waterfront.
Katarzyna Gruszecka-Spychała. Fot. Zygmunt Gołąb
… za to z naciskiem na subiektywne odkrycia. Projekt „Odkryj nieoczywiste w Gdyni” stanowi odpowiedź miasta na nowy, zyskujący popularność trend turystycznych wyjazdów spontanicznych i krótkoterminowych. Decyzje o podróży podejmowane są szybko, ważne są względy ekonomiczne. Dlatego często są to destynacje dobrze skomunikowane, zlokalizowane niedaleko miejsca zamieszkania.
Przedstawiciele Gdyńskiej Rady Turystycznej podczas prezentacji kampanii "Odkryj w Gdyni". Fot. Zygmunt Gołąb
Zatem Gdynia zaprasza w sezonie jesiennym do odkrycia tego co nieoczywiste oraz tego co znane, ale w nieoczywisty sposób. Warto więc poznać miasto żyjące przez cały rok; miasto, które oprócz doskonałej oferty hotelowej, kulinarnej, kulturalnej, sportowej, lifestylowej oferuje nieoczywiste atrakcje, lokalność i ciekawe zakamarki.
Kampania skupia się na trzech blokach tematycznych: spojrzeniu nieoczywistym, spacerologii nieoczywistej oraz nieoczywistej przyrodzie.
To niezapomniana podróż do serca miasta, której uczestnicy znane już miejsca odkryją w nieoczywisty sposób. Ujrzą obraz miasta utkany z kolorów oraz dźwięków, zbudowany z piękna sztuki i głębi emocji. To też nauka obserwacji – ukryte symbole na fasadach budynków, niedostrzegalne znaki i piękno street artu. To doświadczenie ludzi, którzy tworzą Gdynię i sprawiają, że to najszczęśliwsze miasto w Polsce.
Odkryj w Gdyni. Fot. Michał Górnisiewicz
To oferta odkrywania miasta, w której wyznacznikiem spacerów nie są proste drogi, lecz ukryte miejsca i przestrzenie skrywające wyjątkowe znaczenia. Spacerologia jest niezwykłą odyseją przez magiczne zakamarki miasta. Jej uczestnicy przekonają się, że Gdynia to nie tylko miejsce na mapie, ale źródło inspiracji, które prowadzi do odkrywania ukrytego piękna.
Przyroda nieoczywista to trzeci blok kampanii i stanowi ofertę prawdziwej uczty dla zmysłów. Niemal 50% powierzchni miasta stanowią lasy, prawdziwa oaz luksusu w sercu miasta. W Gdyni przyroda znajduje swoje miejsce w mieście, a ludzie odnajdują swoje miejsce w przyrodzie. Tu można chłonąć zarówno atmosferę miasta, jak i napawać się spokojem emanującym z otaczającej przyrody. Warto będzie dać się zabrać w podróż po dżungli miejskiego krajobrazu, gdzie architektura splata się z zielenią, a natura żyje w harmonii z miastem.
Odkryj w Gdyni. Fot. Michał Górnisiewicz
Weekendowe wypady do Gdyni to już tradycja wielu osób. Kampania skierowana jest do mieszkańców m.in. Torunia, Bydgoszczy, Łodzi poszukujących ciekawego miejsca na krótki, np. weekendowy wyjazd (pobyt od 1-3 dni) lub też na pracę zdalną połączoną z wypoczynkiem.
- Nasz hotel jako trzecia największa baz noclegowa w Trójmieście i zarazem hotel reprezentujący największego operatora hotelarskiego w Polsce, bez wątpienia ma różnorodną grupę odbiorców. Bo z jednej strony mamy gości przyjeżdzających na eventy, zarówno te organizowane, jak i współorganizowane przez miasto, jak również gości indywidualnych, którzy odwiedzają nas w tygodniu, w sezonie letnim i w weekendy po sezonie. Ich preferencje są bardzo różne – mówi Patryk Adrych z Hotelu Mercury Gdynia Centrum.
Dodaje, że wielu osób zatrzymuje się w hotelu ze względu na bliskość morza, liczne atrakcje, które są zlokalizowane w zasięgu spaceru oraz ofertę kulturalną.
- Mamy gości, którzy korzystają na stałe z oferty Teatru Muzycznego, Teatru Miejskiego, przyjeżdżają zgodnie z repertuarem. Są osoby, które odwiedzają nas ze względu na festiwale okołoliterackie czy filmowe, organizowane przez instytucje kultury. Co do preferencji gości, którzy napływają do nas po sezonie letnim, to na pewno starają się kumulować swoje wyjazdy wtedy, kiedy poza oczywistym odpoczynkiem mogą coś więcej porobić, mogą wziąć dział w jakimś wydarzeniu, wernisażu, wystawie. Starają się szukając takich okazji, żeby jak najpełniej spędzić ten czas, zwłaszcza, że wieczory są coraz mniej przyjazne, coraz szybciej dzień się kończy – dodaje Patryk Adrych.
Kampania, kierowana również do mieszkańców naszego miasta i jego sympatyków, to propozycja odkrywania destynacji turystycznej w nieoczywisty sposób poprzez kontakt z detalem w naturze, architekturze, kulturze, dziedzictwie danego miejsca. To oferta dla osób mających oczekiwania co do atrakcyjności miejsca pod względem oferty kulturalnej, jak i sportowej oraz kulinarnej.
Kampania realizowana jest we współpracy z Gdyńską Radą Turystyczną. Zachęcamy do rezerwacji noclegów bezpośrednio w hotelach. Przedstawicie branży turystycznej są fundatorami nagród w konkursach, stanowiących jeden z elementów kampanii.
Zatem: Odkryj w Gdyni nieoczywiste!
Gdynia i jej możliwości w pigułce!