Gdynia Gdyńska Rada Turystyczna
Social Icons

Gra Miejska dla przedsiębiorców

10.05.2019

Kilkudziesięciu przedstawicieli firm wzięło udział w pierwszej grze miejskiej organizowanej dzięki Gdyńskiej Radzie Turystycznej i wykonali Operację Mindfall!

32 śmiałków, a przed nimi jedno zadanie: zatrzymać firmę, która przy pomocy wirusa próbuje przejąć kontrolę nad ludzkimi umysłami! Udało się – Spider Technologies zostało pokonane. To scenariusz nietypowej gry miejskiej, która rozegrała się na ulicach Gdyni, a jej zwycięzcą została drużyna portalu Trójmiasto.pl. W ten sposób Gdyńska Rada Turystyczna z IF Events promowały walory branży turystycznej i eventowej. 

#wGdyni na ratunek światu

 

Pędzili przez najciekawsze lokalizacje miasta, szukali tajemnic ukrytych w hotelach, restauracjach i muzeach. Wspólnymi siłami rozwiązywali zagadki, od których może zależeć przyszłość świata. Tak można spędzić wspólnie czas tylko w Gdyni – kilkudziesięciu przedstawicieli firm wzięło udział w pierwszej grze miejskiej organizowanej dzięki Gdyńskiej Radzie Turystycznej i wykonali Operację Mindfall!

Osiem czteroosobowych drużyn wyruszyło z hotelu Courtyard by Marriott, by zatrzymać złowrogą organizację chcącą przejąć kontrolę nad ludzkimi umysłami przez prace nad tajnym programem MK Ultra. Scenariusz i zadania zostały tak przygotowane, żeby przy okazji lepiej poznać miasto i lokalną branżę MICE. 

Uczestnicy w poszukiwaniu odpowiedzi odwiedzili partnerów wydarzenia – m.in. największe gdyńskie hotele, muzea, Dar Pomorza czy kilka lokali gastronomicznych. To jednocześnie kolejna odsłona cyklu „Spotkajmy się w Gdyni”.

- Niezwykle ważna inicjatywa oddolna przedsiębiorców i podmiotów zaangażowanych w Gdyńską Radę Turystyczną. To firmy, które wspólnie postanowiły zorganizować grę – zaznaczył Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. - To szansa na integrację wewnątrz przedsiębiorstwa, ale także szansa na sieciowanie pomiędzy samymi przedsiębiorcami. To też okazja na stworzenie nowego produktu dedykowanego tym, którzy są zainteresowani tworzeniem tego rodzaju eventów na przykład w przestrzeni miasta Gdyni, które, jak wszyscy wiemy, jest jednym z najpiękniejszych miejsc na świecie – mówił wiceprezydent Bartoszewicz.

- Najważniejsze tło to poznanie przez uczestników branży MICE, czyli konferencyjnej, eventowej i rozrywkowej w Gdyni – wyjaśnił Artur Miszewicz z IF Events. - Mamy tajemniczą otoczkę, mamy też grę z najnowszą technologią i zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości. Obecnie w Gdyni jest wirus, z którym gracze muszą sobie poradzić. Wszystko zależy od zaangażowania, czasu w jakim wykonują zadania, a przede wszystkim od znalezienia antywirusa. Zadania teoretycznie są proste, ale czasami wymagają zespołu, czasami fajnego pomysłu albo po prostu dobrej zabawy – dodał.

Przez tablety do tajemnic.
Jak kilkadziesiąt osób z ośmiu grup powstrzymywało złowrogie Spider Technologies? Operacja Mindfall na kilka godzin przeniosła przedstawicieli firm do wirtualnego świata połączonego z tym, co żywe i namacalne.

- Cała gra jest rozgrywana na tablecie. Prowadzi graczy od punktu do punktu na mapie miasta. Część zadań wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną. Patrząc przez aparat w tablecie, gracze dostrzegają dodatkowe treści, z którymi mogą wejść w interakcję. To na przykład sejfy podłączone do ładunków wybuchowych, które trzeba rozbroić czy ukryte filmy wideo, różne treści, za każdym razem zaskakujące – podkreślaWojciech Godek z firmy High Grade, która przygotowała grę od technicznej strony.

Uczestnicy aktywnie działali też w mediach społecznościowych, gdzie jako zaliczenia zadań publikowali np. swoje zdjęcia z odpowiednim hashtagiem, jak #firmawgrze.
Do udziału w zabawie zaproszono zespoły firm: Refinitiv, PKO Banku Polskiego i Santander Banku, Weselnika, Software Developement Academy,Biura Ochrony Mustang oraz mediów: Radia Gdańsk i portalu Trójmiasto.pl.



- Wspólna integracja firm, która po raz pierwszy występuje w takiej formule jest dobrym pomysłem, który może nas połączyć, pokazać że jesteśmy w jednym mieście i współpracujemy – mówił Patryk Szczerba, dziennikarz Trójmiasto.pl i uczestnik gry. - Mimo, że jestem gdynianinem, to słyszałem, że jeszcze dużo przede mną do poznania i nie wszystko wiem, także liczę na dużo atrakcji, które pozwolą jeszcze lepiej poznać miasto – dodał.

Spotkali się w Gdyni
Uczestnicy gry odwiedzili łącznie 15 lokacji, zaczynając od rejsu jachtami i odbioru walizek z niezbędnymi gadżetami w Hotelu Courtyard by Marriott. 

Zwycięzców poznaliśmy po ostatnim zadaniu w Konsulacie Kultury. Jako pierwszy z najwyższą ilością zdobytych punktów grę zakończył zespół portalu Trójmiasto.pl, drugie miejsce należało do Biura Ochrony oraz Usług Detektywistycznych Mustang, zaraz po nich rozwiązywać zagadki skończyli zawodnicy z Software Developement Academy. Główną nagrodą w zabawie były vouchery do gdyńskiego Klubu Pokład, upominki ufundowane przez Gdyńską Radę Turystyczną i zaproszenia na spektakle do Konsulatu Kultury.

Sam cykl „Spotkajmy się Gdyni” to wizyty studyjne organizowane dla klientów biznesowych od 2018 roku. Do tej pory już trzykrotnie zaproszono przedstawicieli szeroko pojętej branży eventowej do bliższego poznania miasta. Za każdym razem organizatorzy w niekonwencjonalny sposób starają się prezentować ofertę kulturalną i turystyczną, wykorzystując do tego np. pomysł „biznesowych randek” czy organizując objazdową wycieczkę gdyńskim trolejbusem.

Tym razem po raz pierwszy oferta wydarzenia „Spotkajmy się w Gdyni” została rozszerzona także o grę miejską. Przypomnijmy, że w skład Gdyńskiej Rady Turystycznej – gospodarza spotkań – wchodzą między innymi organizatora turystyki przyjazdowej, pobytów turystycznych, imprez i konferencji, przedsiębiorcy, uczelnie wyższe kształcące na kierunkach turystycznych, muzea, teatry i przedstawiciele miasta. Wszyscy mają wspólny cel – przyciągnąć do Gdyni jak największą liczbę atrakcyjnych wydarzeń.

Partnerami wydarzenia byli: Premium Yachting, hotele Courtyard by Marriott, Gdynia Waterfront, Mercury Gdynia Centrum, Hotel Różany Gaj i Hotel Nadmorski,
a także muzea: Muzeum Marynarki Wojennej, Muzeum Miasta Gdyni oraz Dar Pomorza i Teatr Muzyczny, restauracja Pokład, restauracja Vinegre, firma Riby.pl oraz Browar Port Gdynia.

Katalog MICE

Gdynia i jej możliwości w pigułce!

Partnerzy Strategiczni

Gdynia Agencja Rozwoju Pomorskie Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

Projekt dofinansowano ze środków Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej

Gdyńska Rada Turystyczna

Skontaktuj się z nami

  • Turystyka:
  • +48 58 668 25 47
  • +48 58 668 25 35-36
  • Promocja:
  • +48 58 668 25 46
  • Gdynia InfoBox Obserwatorium Zmian:
  • +48 58 523 97 69
Copyright © 2019 Gdynia
Created by GRT