Gdynia Gdyńska Rada Turystyczna

Personel w Gdyni otwarty na turystę

18.04.2024

Co pokazać turystom w naszym mieście? Z jakich krajów przyjeżdżają nasi goście? I dlaczego warto stale podnosić kwalifikacje personelu w gdyńskich hotelach? O tym m.in. rozmawiano podczas warsztatów „Bądź naszym gościem”, które w środę (17.04) zorganizowało miasto.


 „Bądź naszym gościem”. Pod takim hasłem odbyły się warsztaty dla osób związanych z obsługą ruchu turystycznego w Gdyni. O czym rozmawiano podczas spotkania? Między innymi o tym, jak podnieść swoje kompetencje w zakresie wiedzy o mieście.

Pierwsza część warsztatów dotyczyła historii Gdyni, modernizmu i miejsc nieoczywistych. Poprowadził je Arkadiusz Zygmunt, przewodnik, pilot wycieczek, instruktor przewodnictwa oraz prezes Koła Przewodników Miejskich i Terenowych działającego przy PTTK oddział Marynarki Wojennej.

Druga część dotyczyła praktycznej wiedzy z obsługi turysty. Irmina Lewoszewska, kierowniczka Miejskiej Informacji Turystycznej opowiedziała uczestnikom m.in. o  tym, jak i gdzie szukać informacji o gdyńskich wydarzeniach, komunikacji, Karcie Turysty oraz bieżącej ofercie miasta. 

Jaki ciekawe miejsca w Gdyni poleciłby turystom przewodnik Arkadiusz Zygmunt?

 

– Takich miejsc jest wiele i na pewno zależy to od rodzaju gościa, którego oprowadzamy. Są ci, którzy przyjeżdżają ewidentnie nastawieni na takie sztandarowe klasyki, jak obiekty muzealne, przede wszystkim jednostki pływające, które stoją przy molo Południowym – ORP „Błyskawica” i „Dar Pomorza”. Są pasjonaci architektury modernistycznej, którzy wędrują ulicami naszego białego miasta, ale są też tacy, którzy szukają czegoś nowego – informuje Arkadiusz Zygmunt, prezes Koła Przewodników Miejskich i Terenowych przy oddziale PTTK Marynarki Wojennej.


A jakiego rodzaju turyści najczęściej odwiedzają nasze miasto?

– Na pewno goście związani ze wszystkimi wydarzeniami, które tu się odbywają, zwłaszcza latem. To są goście zarówno wydarzeń sportowych, jak i kulturalnych. Dlatego chcemy edukować nasz zespół, żeby ta interakcja z gościem i ta podróż po Gdyni faktycznie miała sens i pozwoliła odkryć jak najwięcej – wyjaśnia Patryk Adrych, kierownik ds. relacji z gośćmi w Hotelu Mercure Gdynia Centrum.


Turyści, którzy przyjeżdżają do Gdyni i potrzebują wskazówek, zawsze mogą podejść do Miejskiej Informacji Turystycznej przy ul. 10 Lutego 24. Na miejscu nie tylko dowiedzą się, co warto zobaczyć w mieście lub jak dotrzeć do danego miejsca, otrzymają przydatne materiały (w tym Kartę Turysty w Trójmieście z nowym Pakietem Gdynia), ale przy okazji kupią też typowo gdyńskie pamiątki.

Do Gdyni ściągają turyści z całego świata. Wśród nich pojawiają się m.in. Europejczycy, Skandynawowie, Japończycy i obywatele Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, nad polskie morze coraz chętniej przybywają nasi sąsiedzi z południa.

– Od kilku lat widać dużą tendencję w przyjazdach Czechów. To oni na nowo odkrywają polski Bałtyk i to jest taki trend, który zauważalny jest w całym naszym województwie – dodaje Irmina Lewoszewska, kierowniczka Miejskiej Informacji Turystycznej w Gdyni.

Materiały o Gdyni dla uczestników warsztatów
Materiały dla uczestników warsztatów (fot. Magdalena Śliżewska)

Przed warsztatami przeprowadzono badanie potrzeb gdyńskiej branży hotelowej. Dzięki otrzymanym w ankietach odpowiedziom przygotowano program warsztatów, który miał pomóc branży hotelowej w przydatnej obsłudze turystów odwiedzających Gdynię.

Aktualności

Katalog MICE

Gdynia i jej możliwości w pigułce!

Partnerzy Strategiczni

Gdynia Agencja Rozwoju Pomorskie Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

Projekt dofinansowano ze środków Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej

Gdyńska Rada Turystyczna

Skontaktuj się z nami

  • Turystyka:
  • +48 58 668 25 47
  • +48 58 668 25 35-36
  • Promocja:
  • +48 58 668 25 46
  • Gdynia InfoBox Obserwatorium Zmian:
  • +48 58 523 97 69
Copyright © 2024 Gdynia
Created by GRT