Badanie Nastroje branży turystycznej
Celem badania nastrojów pomorskiej branży turystycznej jest ocena stanu sektora turystycznego.
– Takich miejsc jest wiele i na pewno zależy to od rodzaju gościa, którego oprowadzamy. Są ci, którzy przyjeżdżają ewidentnie nastawieni na takie sztandarowe klasyki, jak obiekty muzealne, przede wszystkim jednostki pływające, które stoją przy molo Południowym – ORP „Błyskawica” i „Dar Pomorza”. Są pasjonaci architektury modernistycznej, którzy wędrują ulicami naszego białego miasta, ale są też tacy, którzy szukają czegoś nowego – informuje Arkadiusz Zygmunt, prezes Koła Przewodników Miejskich i Terenowych przy oddziale PTTK Marynarki Wojennej.
A jakiego rodzaju turyści najczęściej odwiedzają nasze miasto?
– Na pewno goście związani ze wszystkimi wydarzeniami, które tu się odbywają, zwłaszcza latem. To są goście zarówno wydarzeń sportowych, jak i kulturalnych. Dlatego chcemy edukować nasz zespół, żeby ta interakcja z gościem i ta podróż po Gdyni faktycznie miała sens i pozwoliła odkryć jak najwięcej – wyjaśnia Patryk Adrych, kierownik ds. relacji z gośćmi w Hotelu Mercure Gdynia Centrum.
Turyści, którzy przyjeżdżają do Gdyni i potrzebują wskazówek, zawsze mogą podejść do Miejskiej Informacji Turystycznej przy ul. 10 Lutego 24. Na miejscu nie tylko dowiedzą się, co warto zobaczyć w mieście lub jak dotrzeć do danego miejsca, otrzymają przydatne materiały (w tym Kartę Turysty w Trójmieście z nowym Pakietem Gdynia), ale przy okazji kupią też typowo gdyńskie pamiątki.
Do Gdyni ściągają turyści z całego świata. Wśród nich pojawiają się m.in. Europejczycy, Skandynawowie, Japończycy i obywatele Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, nad polskie morze coraz chętniej przybywają nasi sąsiedzi z południa.
– Od kilku lat widać dużą tendencję w przyjazdach Czechów. To oni na nowo odkrywają polski Bałtyk i to jest taki trend, który zauważalny jest w całym naszym województwie – dodaje Irmina Lewoszewska, kierowniczka Miejskiej Informacji Turystycznej w Gdyni.
Materiały dla uczestników warsztatów (fot. Magdalena Śliżewska)
Przed warsztatami przeprowadzono badanie potrzeb gdyńskiej branży hotelowej. Dzięki otrzymanym w ankietach odpowiedziom przygotowano program warsztatów, który miał pomóc branży hotelowej w przydatnej obsłudze turystów odwiedzających Gdynię.
Gdynia i jej możliwości w pigułce!