Gdynia Gdyńska Rada Turystyczna

Gdyńska turystyka nagrodzona

04.10.2022

Gdyńska kampania „Odetchnij w Gdyni” jedną z najlepszych ofert turystycznych na Pomorzu! Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, odebrała Nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego za działania, które zachęcały mieszkańców Krakowa, aby w środku zimy zaczerpnęli świeżego powietrza wśród nadmorskich plenerów. Podczas regionalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki indywidualne wyróżnienia za zasługi otrzymali też gdynianie działający na polu szeroko pojętej turystyki i czasu wolnego.


Poznaliśmy najlepsze turystyczne inicjatywy i najbardziej zaangażowane w rozwój lokalnej turystyki osoby na Pomorzu – za nami regionalne obchody z okazji Światowego Dnia Turystyki, które odbyły się w środę, 28 września w sopockim Radisson Blu Hotel.

To był dobry rok dla Gdyni i jej mieszkańców, którzy na co dzień dokładają swoją cegiełkę do rozwoju zainteresowania wypoczynkiem nad morzem – miasto zostało nagrodzone przez marszałka województwa pomorskiego za kampanię „Odetchnij w Gdyni”, a indywidualne nagrody otrzymali gdynianie: Andrzej Ławniczak, Dariusz Dębski, Roman Sobieszko i Mieczysław Wojecki.
 

Gdyński oddech, czyli najlepsza oferta

Co najlepszego w minionych kilkunastu miesiącach miało do zaoferowania turystom Pomorze? Oddech świeżym powietrzem wprost z nadmorskich plaż Gdyni. A konkretniej: ofertę turystyczną w formie kampanii „Odetchnij w Gdyni”, która była realizowana przez miasto zimą tego roku.

Gdyńska akcja została uhonorowana Nagrodą Marszałka Województwa Pomorskiego w kategorii „Oferta turystyczna”. Statuetkę odebrała z rąk marszałka Mieczysława Struka wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
 

- Stworzyliśmy wyjątkową ofertę, która bazowała na naszych naturalnych atutach, czyli tym, co silnie przyciąga do Gdyni nie tylko turystów, ale i nowych mieszkańców wybierających miejsce do życia przez pryzmat natury, spędzania wolnego czasu czy wysokiej jakości powietrza. Jednocześnie postawiliśmy na przełamanie standardów miejskich działań turystyczno- promocyjnych, sięgając po rozwiązania, które zapadają w pamięć. Myślę, że jej entuzjastyczny odbiór potwierdza, że był to lepszy wybór niż puste i ograne slogany reklamowe – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.


Wokół tytułowego hasła „Odetchnij w Gdyni” zbudowano opowieść o prestiżu spędzania czasu w mieście, w którym nawet zimą oddycha się czystym, świeżym powietrzem. Postawiono w tym celu na zachęcenie mieszkańców południa Polski do odwiedzenia Gdyni poza sezonem i skorzystania z bogatej oferty turystycznej – z naciskiem na krakowian, gdyż to właśnie tam na początku grudnia zeszłego roku, na Rynku Głównym stanął specjalny pawilon, który działając na zmysły mieszkańców prezentował najcenniejszą, bo naturalną ofertę miasta.


Pawilon rozstawiony w ramach kampanii „Odetchnij w Gdyni” na Rynku Głównym w Krakowie w grudniu zeszłego roku, fot. mat. prasowe

Pawilon rozstawiony w ramach kampanii „Odetchnij w Gdyni” na Rynku Głównym w Krakowie w grudniu zeszłego roku, fot. mat. prasowe

 

Oprócz rześkiego powietrza z wyczuwalną bryzą odtwarzano dźwięki morskich fal, a na ekranach prezentowano Gdynię w minimalistycznej, zimowej odsłonie oraz jej atrakcje turystyczne.

W ten sposób wywołano wzmocnienie marki miasta i zbudowano świadomość odbiorców z naciskiem na wyróżniki Gdyni – walory nadmorskiego miasta dostępne poza sezonem letnim. Ofertę uzupełniły trzy pakiety turystyczne łączące różne formy aktywności: sportowy, kulturalny i rodzinny, a do współpracy zaproszono m.in. hotele zrzeszone w ramach Gdyńskiej Rady Turystycznej.

Więcej informacji o kampanii „Odetchnij w Gdyni” na stronie internetowej www.odetchnijwgdyni.pl.

Przypomnijmy, że wcześniej kampanię nagrodzono też wyróżnieniem „Samorządowego lidera komunikacji i promocji” w obszarze promocji.
 

Zasłużeni dla turystyki. Wśród nich gdynianie

To nie jedyny gdyński wątek wśród laurów i wyróżnień, które przyznano z okazji Światowego Dnia Turystyki. Na rzecz tego, aby miasto było atrakcyjnym celem podróży – cytując klasyka, i tych małych, i tych dużych – działają też jego mieszkańcy, którzy tworzą, promują lub po prostu odpowiadają za działanie konkretnych ofert i produktów turystycznych,

Wśród grupy osób uhonorowanych w środę odznaką „za zasługi dla turystyki” znaleźli się gdynianie:
 

  • Andrzej Ławniczak – pochodzący z Gdyni zawodowy szef kuchni, sekretarz i skarbnik Stowarzyszenia Kucharzy Polskich, współzałożyciel Pomorskiej Akademii Kulinarnej w Gdańsku, prezes Pomorskiej Izby Gospodarczej Żywności Naturalnej i Tradycyjnej;
  • Dariusz Dębski – ceniony znawca fortyfikacji wybrzeża, który popularyzuje turystykę opartą na zabytkach wojskowych oraz fortyfikacjach, przyczynił się do otwarcia ruchu turystycznego obiektów zabytkowej Baterii Artylerii Stałej (BAS) w Gdyni-Redłowie;
  • Roman Sobieszko – znany trójmiejski przewodnik turystyczny, długoletni prezes Klubu Turystyki Górskiej „GÓRALE” OM PTTK w Gdyni, przewodnik górski i Przodownik Turystyki Górskiej, popularyzator turystyki górskiej w województwie pomorskim;
  • dr Mieczysław Wojecki - geograf, regionalista i krajoznawca pomorski PTTK, pełni funkcję prezesa OM PTTK w Gdyni, zasłużony Instruktor Krajoznawstwa PTTK, znany miłośnik Grecji, wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Sulechowie.


Ponadto odznaczeniem wyróżniono także Koło Przewodników Miejskich i Terenowych PTTK im. Franciszka Mamuszki - najstarsze i największe koło w województwie pomorskim, które od 71 lat oprowadza turystów krajowych i zagranicznych po Trójmieście, w tym także Gdyni, oraz półwyspie helskim. Przewodnicy korzystają łącznie z ponad 20 języków, prowadzą też szkolenia dla swoich członków i współpracują z młodzieżą w ramach edukacji pozaszkolnej.

Aktualności

Katalog MICE

Gdynia i jej możliwości w pigułce!

Partnerzy Strategiczni

Gdynia Agencja Rozwoju Pomorskie Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

Projekt dofinansowano ze środków Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej

Gdyńska Rada Turystyczna

Skontaktuj się z nami

  • Turystyka:
  • +48 58 668 25 47
  • +48 58 668 25 35-36
  • Promocja:
  • +48 58 668 25 46
  • Gdynia InfoBox Obserwatorium Zmian:
  • +48 58 523 97 69
Copyright © 2024 Gdynia
Created by GRT