Poznaliśmy najlepsze turystyczne inicjatywy i najbardziej zaangażowane w rozwój lokalnej turystyki osoby na Pomorzu – za nami regionalne obchody z okazji Światowego Dnia Turystyki, które odbyły się w środę, 28 września w sopockim Radisson Blu Hotel.
To był dobry rok dla Gdyni i jej mieszkańców, którzy na co dzień dokładają swoją cegiełkę do rozwoju zainteresowania wypoczynkiem nad morzem – miasto zostało nagrodzone przez marszałka województwa pomorskiego za kampanię „Odetchnij w Gdyni”, a indywidualne nagrody otrzymali gdynianie: Andrzej Ławniczak, Dariusz Dębski, Roman Sobieszko i Mieczysław Wojecki.
Co najlepszego w minionych kilkunastu miesiącach miało do zaoferowania turystom Pomorze? Oddech świeżym powietrzem wprost z nadmorskich plaż Gdyni. A konkretniej: ofertę turystyczną w formie kampanii „Odetchnij w Gdyni”, która była realizowana przez miasto zimą tego roku.
Gdyńska akcja została uhonorowana Nagrodą Marszałka Województwa Pomorskiego w kategorii „Oferta turystyczna”. Statuetkę odebrała z rąk marszałka Mieczysława Struka wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
- Stworzyliśmy wyjątkową ofertę, która bazowała na naszych naturalnych atutach, czyli tym, co silnie przyciąga do Gdyni nie tylko turystów, ale i nowych mieszkańców wybierających miejsce do życia przez pryzmat natury, spędzania wolnego czasu czy wysokiej jakości powietrza. Jednocześnie postawiliśmy na przełamanie standardów miejskich działań turystyczno- promocyjnych, sięgając po rozwiązania, które zapadają w pamięć. Myślę, że jej entuzjastyczny odbiór potwierdza, że był to lepszy wybór niż puste i ograne slogany reklamowe – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Wokół tytułowego hasła „Odetchnij w Gdyni” zbudowano opowieść o prestiżu spędzania czasu w mieście, w którym nawet zimą oddycha się czystym, świeżym powietrzem. Postawiono w tym celu na zachęcenie mieszkańców południa Polski do odwiedzenia Gdyni poza sezonem i skorzystania z bogatej oferty turystycznej – z naciskiem na krakowian, gdyż to właśnie tam na początku grudnia zeszłego roku, na Rynku Głównym stanął specjalny pawilon, który działając na zmysły mieszkańców prezentował najcenniejszą, bo naturalną ofertę miasta.
Pawilon rozstawiony w ramach kampanii „Odetchnij w Gdyni” na Rynku Głównym w Krakowie w grudniu zeszłego roku, fot. mat. prasowe
Oprócz rześkiego powietrza z wyczuwalną bryzą odtwarzano dźwięki morskich fal, a na ekranach prezentowano Gdynię w minimalistycznej, zimowej odsłonie oraz jej atrakcje turystyczne.
W ten sposób wywołano wzmocnienie marki miasta i zbudowano świadomość odbiorców z naciskiem na wyróżniki Gdyni – walory nadmorskiego miasta dostępne poza sezonem letnim. Ofertę uzupełniły trzy pakiety turystyczne łączące różne formy aktywności: sportowy, kulturalny i rodzinny, a do współpracy zaproszono m.in. hotele zrzeszone w ramach Gdyńskiej Rady Turystycznej.
Więcej informacji o kampanii „Odetchnij w Gdyni” na stronie internetowej www.odetchnijwgdyni.pl.
Przypomnijmy, że wcześniej kampanię nagrodzono też wyróżnieniem „Samorządowego lidera komunikacji i promocji” w obszarze promocji.
To nie jedyny gdyński wątek wśród laurów i wyróżnień, które przyznano z okazji Światowego Dnia Turystyki. Na rzecz tego, aby miasto było atrakcyjnym celem podróży – cytując klasyka, i tych małych, i tych dużych – działają też jego mieszkańcy, którzy tworzą, promują lub po prostu odpowiadają za działanie konkretnych ofert i produktów turystycznych,
Wśród grupy osób uhonorowanych w środę odznaką „za zasługi dla turystyki” znaleźli się gdynianie:
Ponadto odznaczeniem wyróżniono także Koło Przewodników Miejskich i Terenowych PTTK im. Franciszka Mamuszki - najstarsze i największe koło w województwie pomorskim, które od 71 lat oprowadza turystów krajowych i zagranicznych po Trójmieście, w tym także Gdyni, oraz półwyspie helskim. Przewodnicy korzystają łącznie z ponad 20 języków, prowadzą też szkolenia dla swoich członków i współpracują z młodzieżą w ramach edukacji pozaszkolnej.
Gdynia i jej możliwości w pigułce!